Wednesday, September 16

♥ MasaLah dAn cHenTa ♥

kalau korang ade masalah...
ape yg korang buat???
adekah korang luahkan pade kawan?? ataupon korg pendam??
adekah korg seksa diri ataupon korg seksa org sekeliling korg.....

kenape aku tanye bnd2 nie??
sebab aku teringin nak tau......semua org penah de masalah...tp aku x tao macam mane masing2 selesaikan masalah sendiri.....dan aku pon x sedar cmne aku selesaikan masalah aku...
kene ade strategi ke??



manusia kadang2 x sedar ape yg diorg buat... betulkah?
tau2 bnd dah jadi.....contohnye termengandung ank luar nikah....
lps dah jd baru dorg sedar kan...jd maknenye mase bnd2 x elok tu jadi diorg x sedar ke?


kdg2 diorg sedar tp diorg abaikan...kan..kan???
dah ade org nasehat tapi mase tu nasehat2 tu semua x makan pon dalam otak nie....


aku bagi satu situasi ::--

biler korang dah mula jatuh cinta...adekah korg sedar semua tu sedang berlaku?
biler chenta dah tinggalkan korang, baru korg sedarkan semua tu??
sebab ape?? sebab tiba2 rindu datang.....
sebelum ni korang ade sedar x rindu korg tu??
mungkin sebab xde perpisahan jadi korg x sedar....
bukan salah korang.....aku paham......
aku x pernah mengalaminya tapi aku ade fikirkannya.....

sebab tu kadang2 aku nak nasehatkan org yg tgh putus chenta nie...
aku x leh nk ckp lebeyh2...
sebab aku xde pengalaman.......
dan biler satu saat nanti....saat aku berchenta tu tibe...
aku akn cari balik2 kwn2 aku yg pernah aku nasehatkan pasal masalah chenta diorg....
sbb mase tu aku sendiri x tau nak buat ape....
aku yakin ..... bnd2 tu akn terjadi.....
saat aku mula jatuh cinta....

tapi mestilah aku x tau biler saat tu nak dtg....
sbb kan aku dah kate.....
kite x sedar biler kite dah jatuh cinta......
bukankah begitu??





No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa