Friday, October 16

::KiSah yG dAh LepAs__

____Sekian lame aku x update blog aku________

mmg aku bz....tp actually sbb utama aku da x on9 skunk ialah broadband aku da diberi kepade abg aku....menjadikan aku bergantung pade WiFi UTM yg 'laju' + 'selalu ade' nie....

mggu lepas mmg serabut....
masalah macam2.....family, kawan, study....tp mase tu aku xde mOod nk citer kat cnie....so, skarang aku da ade mood smule...jd aku ase mcm byk gak la aku nk tulis nie...adehaiii~
penat ar tgn aku pasnih kn.....





__STUDY__

entri yg nie aku nak mule ngan pasal study aku.....
ape yg aku ase pasal study aku ialah sume 2nd test aku kali nie nmpaknye mcm hancOOr lebur except signal kot?
tu pon aku x expect r nk dpt byk tu sbb aku bukan suke pOn subjek tu,
plus, aku x blaja sgt mase nk test tuh....
utk subjek2 laen....aku mmg xde moOd nk blaja...
sbb da penat kn blaja....dan biler aku xdpt jawab test, yess, i deserve it....tertekan jiwa aki nie biler org kate aku nie pandai , tipu je biler aku kate aku xdpt jawab..biarlah, Tuhan je yg tau..mungkin diorg nak sedapkan hati diorg ckp mcm tu..xper..biarlah aku yg sakit hati..aku tanggung...myb diorg ckp cmtu sebab aku perform okeyh mase 1st test dulu....tapi siyes mmg aku x boleyh buat yg kali nie....biler pikir smule ase moOdy je...tertekan..nak marah..sakit hati....siape la nk dengar semua ngarut2 aku ni kn....sbb aku jarang ade masalah.....
biler aku check smule test2 aku ni, berlambak yg salah.....mmg ase tertekan....tp xkn aku nk maki hamun org sekeliling aku...so...pendam diam2 je arh.....salah aku, beban aku biar aku yg tanggung sniri.....
lagupon, aku blaja pon utk mak bapak aku.....nk kate mcm terpakse tu boleh jugak la..tp kdg2 aku de gak minat nk blaja cumer sgt jarang..dan da berakhir mase aku form5 dulu kot...
lagipun aku xnk la mak ayah aku sedeyh bile dah berharap nk tgk aku amek ijazah....muke bahagia je biler aku sambung belajar...
sbb aku ank last dan satu2nyer yg masuk U...
....skarang nie aku juz nk graduate je.....pegang ijazah n then nk kawen...abeh story life aku yg dah bOsan ngan study ni....
ape yg aku ase sonok mase blaja??? dpt scholarship, merayap ngan kawan2, shopping, berborak, kemudahan byk.....test, exam? itu adelah terpakse dan aku kene bayar balik utk semua duit2 biasiswa yg aku dah pakai..cmner nk bayar balik??.... study...dptkn result bagos....
seksa kan?.....sO....
selepas nie....aku akn terus belajar ape yg aku mampu utk balas segala budi mak ayah aku, abg2 aku, JPA, dan semua yg aku pernah berhutang la.....adOooyyy.....saketnye perasaan bile terpakse study....mungkin org2 yg malas memahaminyer.....






__KAWAN__

nExt....
sal kawan kn....bnd ni dah lame berlaku....tp mungkin bagus gak aku recall smule ape yg jadi....
aku de sorg kawan yg memiliki blog....aku labelkan sebagai N
dan seorang kwn yg tidak memiliki blog....dan yg ni aku labelkan sebagai A
A telah menyakitkan hati N mungkin secare tidak sengaje....ataupon N yg sakitkan hati A tanpe dia sedar....dan Si N telah meluahkan ketidakpuas hatian nyer di dlm blognyer, ayt2 dlm entri tu mungkin menyinggung perasaan sanubari si A.....kwn N ade gak ar suroh N padam entri tu tapi dia lupe kot nk padam..? Namun dlm entri tu name A tidak disebut....apebile A mengetahui ceritenye itu...(sape tah yg gatal sgt gi bagitau si A pasal blog tu, memang nak kena tibai arh kowt)...Si A akhirnye talah membalas dendam yg juga menyinggung perasaan Si N...ape yg dia buat??...biarlah rahsia....
kat sini aku tidak jugak menyebelahi mane2 pihak....sebab dua2 kawan aku....walaupon sebelum nie mmg aku ade sakit hati ngan Si A...(Si A x sedar kot)...tapi aku nie bukanlah bodOw sgt nk cari pasal ngan org smpai aku nk jatuhkan maruah seniri....jadi, aku cube berkawan mcm biase..
dan nampaknye si N cube bersabar...actually aku respek org yg bersabar nie...aku bukanlah nak sebelahkan si N nie tapi kalau xde siape yg stop dulu, nampak x kebodohannyer?...

aku bukanlah penyabar sgt tapi aku cube sedaye upaya utk bersabar biler aku yg kene.....cumer jgn sampai mulut aku stat mencaci org tapi lepas tu aku yg sakit hati ngan ape yg aku dah buat...bnd tu pernah berlaku pade aku...jd aku tau ape rasenyer....
biler kite bersabar, memang pedih nk tahan sakit hati....tapi balasan yg tuhan bagi selalunyer setimpal ngan kesabaran kite.....dan kite akn rase tenang lepas tu, cume bnd2 nie makan masa la....nk cOol kn diri....ape2 poN ni sume asam garam hidup kat U kn....normal la masalah kawan, belajar, boifren....kalau xde masalah, bosan lah hidup.....




__FAMILY__

family aku memang ade krisis jugak....dah lame....
masalah utama dia adelah__wang, duit, money, RM....
memang sesak bile kite nk pakai duit tapi duit xde....
family aku masuk satu pelaburan nie....memang dulu bnd ni dijamin betul....
tapi x taulah...
sekarang nie duitnye x dpt2....
family aku makin tertekan.....
ye lah kn..kalau ratus2 mungkin leh consider tapi biler dah riban2 nie...sape nk bayor kn?..
jawab lah sniri.......
bnd ni melibatkan mak, ayah, abg2 aku...besan2 ayah aku....aku xnk bnd ni jadi kes besar nanti.....family aku dah cukup bahagia b4 nie....
biler dah jadi bnd2 mcm nie? aku mmg rase tertekan walaupon zahirnyer x nmpak....
family aku mestilah lagi tertekan dr aku....
dan ni pon...biarlah aku yg tanggung sniri....masalah aku.....beban aku....xde siape yg nmpak...tapi tu lagi bagus..aku pOn x suke org simpati ngan aku.....








No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa