Monday, April 19

Sebuah cerita Lama_part 1_**

ade sebuah cerita...
memang besh untuk diceritakan...
malang bila aku lah pengadaptasinye...
jadi..harap masih ade yang faham..

ini cerita lama..
jadi biarlah jadi kenangan..
bukan satu mimpi bagi aku lagi...
juga bukan satu pengharapan..
sebab perasaan aku dah lama hilang...
jadi..cukuplah dalam entri ini..

tingkatan 3...
memang serOnok...
itu zaman remaja yang gila lagi...betOl kan?
memang la zaman PMR..tapi kenape ek zaman tu la yg aku paling kurang waras?
sbb mase tu aku bertukar sekOlah...semuanya suasana baru bagi aku...
jadi aku terkejut..alah..culture shock...senang citer lah kan...
kawan2 aku adalah yang baru....yang masih belum kenal...
jadi?? berkenalanlah...
x sangka kejap sangat aku dapat kawan....
sumenyer macam selesa je ngan aku...
aku serOnOk...
tapi bukan zaman ini yang aku nak kasi sTory...
berakhirnya zaman fOrm 3...
maka..bermula lah cerita aku....
cerita chenta...
chenta yang mati lame dulu...
ahakz....jangan taching ya...

mase aku baru menapak ke sekOlah berasrama...aku x tahu mampu ke aku survive...
sebab maklum lah..dulu aku pernah la 'lari' dari asrama..maksud lari di sini bukanlah larian marathOn ke ape....berpindah la sbb x tahan..aku kena pulau...sebab mulot aku mase kecik celupar sgt...

jadi...bile jadi kes mcm tu..aku byk berubah....
menjadikan aku semakin pandai mencari kwn...tapi xder la pandai sgt...
cukuplah untuk jadi kenangan...dan pengubat perasaan....

jadi...perjalanan ke sekolah baru memang sangat mendebarkan..korg yang pernah rase mcm tu...
mungkin paham la perasaan aku...
ye lah..aku xde kwn yg same masuk sekolah yg same...ade pOn lelaki...bukan same pergi pOn...
lepas setel sume pendaftaran yang rumit...aku pon daftar bilik....
Opss...dOrm...yeaaahhh....16 Org 1 bilik...pOwer kan? aku mampu rupenye...hidup dalam puak yg ramai...sbb aku dah terbiase ade kwn2 yang aku kenal je...skrg semuanya berubah..environment baru....kawan baru...pelajaran baru...dunia baru aku...

bermulanya hari pertama kelas adelah permulaan perasaan aku yang selama ni aku sniri pOn xtau pernah wujud......
nak kate cinta pandang pertama? bukanlah....
cume perasaan suke...ya..suka sgt....
dia melintasi meja aku...dengan sekilas pandang je...aku cair la jugak...aisshh...segan nak ngaku...
cumer aku x kenal...
sebelum kejadian pari2 muncul dlm hidup aku tu..aku siap bergaduh dengan sOrg lelaki kelas aku nie sebab berebut tempat duduk...mintak2 la dia x perasan...
tu dOa aku mase tu..kalau x..jatuh lah reputasi aku....
kadang2 tu..aku tercari...mane lelaki td? aku tgk sekeliling....hilang??!!
aih? budak kelas aku ke? mesti lah sbb tadi dia berlegar kat kelas aku...
tapi aku x peduli sgt..
sbb excited dgn kwn2 baru aku , x sabar nak start belajar bnda baru...
mungkinlah dulu aku agak skema....








No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa