Friday, November 5

Aku meninggalkan Bas_**

Aku tetibe teringat aku ngan kwn aku bername Azfar (azpa) ç perempuan ni..

PERNAH DITINGGALKAN OLEH BAS ROMBONGAN!!!

Korang tau kat mane?? Kat The Mines.

Yerp...Bas rombongan...meninggalkan kitorg sehelai sepinggang..

Yg aku ade mase tu just dompet and henpOn.

What the hell??!!

Yg dlm bas tu sumer kwn2 aku masalahnye..pelik kn...

Xde rase cm nk tggu ke ape..hahaha! aku tatau la pe yg jd kat dlm bas tu,,,

Tp seriously...lepas ni aku da xde rase bertanggungjawab utk tolong org yg dah buat mcm tu kt aku,..

Pastu aku ngan azpa ni yg da kne tggal ngan bas ni pon merayap la cari komuter..

Maklum la..

1st time kot aku pegi mines..

Tanye la kapel2 yg ade tu...kat mane stesen komuter..dlm komuter lak mengantok sgt...

Setiap kali komuter dtg pon kitorg kne berlari kejar..coz kitorg slalu sampai di saat komuter betul2 baru sampai.takot kne tinggal lagi la kate kn..fobia terus!

Hehehe...

Memalukan je ....

Da la baju aku ngan azpa same je tyme tu..maklum la..

jOin program kat UPM..main catur bestari...aku jadi pembantu banker je pOn..azpa jadi banker...

then kne tinggal ngan bas UTM..aku rase cm nk menyumpah seranah je...

tapi mase tu cm blurr kn..so dok ngan azpa cm gelak2 pastu biol2 sket..dengan penah x paya hengat la..then aku pon stay kat rumah azpa..naseb baik la azpa nye rumah kat shah alam..

balik rumah lak..arnab azpa mati..ayOyO...giler ag..sedeyh..malang bertimpe timpe...

da lepas rehat2, kitorg borak2 sambil tertido...mmg penat...

dari rumah azpa, bole nampak mcm satu katalog rumah2 banglo..hehehe..paham x??

Rumah besa datuk2, tan sri, mnteri2...giler bapak r jakun aku pon dtg...

Rumah azpa betol2 seblah Uitm..apartmen tu mmg ramai la student uitm sewa...

Pastu kitorg pon balik la naek bas ekspress...

X pasal2 je...sume sebab ***** tu sume la..

Paling x tahan mak azpa bagi aku duit blanjer..huhuhu..terharu sesangat...

Sampai kat U lak.banyak gak malang2 lain yg melanda...

Contohnye aku di saman sebab aku x tampal sticker kolej...

Dulu sticker aku hilang so lupe nk buat baru...mmg sadis...

Lame2 byk gak la kesedihan yg mendatang...akhirnye aku on mendekatkan diri ngan Tuhan dan jarang kuar merayap dah...

Bagus jugak aku di timpe dugaan cmni..baru la tau nk bersyukur sket mase tgh bahagia...

Alhamdulillah..skarang aku da rasa lega skit..

Cume ade perasaan malas belaja yg sgt dahsyat...

Mak aku ckp “ tu la, banyak setan la tu..x pon ko la yg mls..mls tu ade kt dalam badan”

Lebih kurang cmtu la...

Klakar la...

sO..Oke...penat da....td pOwn mak aku kOl..rindu kot kat aku,..ahahahaahah!!!

ChiaOoo~

2 comments:

  1. hahahha ..ksian ko ek farihin ek... tpi budak keusahawanan ckp cept2 bas nk gerak...klo x tnggal....heh :)

    ReplyDelete
  2. hahaha...budak keusahawanan xde mulut ngan otak nk suh pakcik bas tu tggu agknye...
    mmg jenis xde baik hati...
    xper la..Tuhan kn adil...
    same2 rase .... hik3..
    yg lawak tu siap ade mulot clupar lagi kt ats bas kutuk ktorg..yg tu paling hebat la nnt balasan dia agknye...huahuahua...

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa