Tuesday, March 8

U dont hurt me my dear, u completely brOke it.

Dah lame aku x berblOgging dan berblOgwalking kan?

Rase cm x wujud je dunia blOg aku. tP memang aku x pernah utamakan blOg aku pOwn kan?

Mesti kOrunk menyesal jd fOllOwer aku dan ckp “ tah ape2 je la, asek2 pOst yg dah berkarat nie “

Nak buat cmner y’all, aku bz ngan test...sapelah aku nie, suke pOnteng kelas + suke tidO + bercakap dlm kelas, x fOkus, dan yg lebih penting, slOw sket bab study. Oww..pemalas adelah penyakit aku dr kecik.

Sebenarnye tetibe je aku nak update blOg ni pasal ape?

Sebab aku ade bnde nk bebelkan.aku ade terbayang satu kisah nie dalam Otak aku yg byk urat malas,

Pastu aku nak buat tajuk dia “U dont hurt me my dear, u completely brOke it”

Bukan pasal cinte ye...aaa...aaa..aaa.....

Sebenarnye aku terpikir, cmne kalau kOrang adelah salah sOrg hamba Tuhan kt muka bumi nie yg menderita , suffering disebabkan kecuaian orang lain?

cOntOh la kan.. : kOrang eksiden sebab kne langgar ngan keta mabOk sampai kOrang lumpuh dan cacat seumur hidup?

Dan satu lagi, yg dlm bayangan aku, kOrang menderita kerana ubat yg dOktOr bg tu salah. Means, contoh la kan kOrg nk vaksin, tetibe dOktOr salah bg ubat virus kejadah sampai kOrg kne penyakit yg menyakitkan seluruh urat dan sendi kOrang?

Sadis kan?

Kite x mintak mnde cmtu jadik. Op kos la, sape yg mintak tu same la cm xnk hidup lagi.

Tapi kite suffer sbb kecuaian Org lain. Mase depan kite gelap sebab kecuaian Org lain yg aku rase bnde tu silly little things tp memusnahkan seluruh kehidupan kita. Kalau cm penyakit tu ye la, maybe tu dugaan yg Tuhan bagi. Tp things like this, kecuaian. Is it forgiven? Aku x dapat bayang kalau aku berada kt tempat mcm tu. Penderitaan yg kau tanggung ... aku mmg x tabah sgt utk mnde2 mcm nie, kalau aku, mungkin aku akan pertimbangkan utk bg kemaafan saat2 hujung nyawa je. Oh. Aku rase kesian sgt kat mereka2 yg ade kes jadik mcm nie. Mase depan, angan2, mimpi, hidup yg bahagia, semua dah hancuss cm megi rebus 3 hari.

Pernah tengOk x cite “ One litre Of tears”? aku memang nanges2 tgk cite tu. Cantik, pandai, cemerlang, baik, ramai kawan, org2 yg disayangi, then hidup dia musnah kejap je.tp itu Ok, sb itu penyakit yg memang memberi dugaan dan kesabaran, bnde mcm tu adelah takdir. Tp kecuaian? Takdir jugak ke? Aku pon x tau nak nilai tp aku rase bnde tu mmg susah nak sabar. Sbb hidup kOrg dimusnahkan oleh manusia lain. dOktor mmg dah rawat ramai Org, dah selamatkan life ramai manusia, tp sekali dia da musnahkan life sum1? Mcm mane?

Susah nak judge kan?

sO itu je la yg aku nak ckp, aku xde la buat kajian saintifik ke ape sbb nie pendapat aku je. X penting pOwn dan xde nak kutuk mane2 pihak cume tetibe baring2 td terpikir pulak. Otak aku nie complicated ke? X kan? Normal je pikir cmnie.....

harap2 bnde2 mcm nie mintak jauh dari lyfe aku.

Sekian.wassalam.

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa