Saturday, May 7

Kehidupan U bersama BFF_**

air mata aku xkan berhenti mengalir setiap kali aku teringatkan peristiwa tu.
lama dulu, seorang kawan yg aku sayang sangat2. xsangka dia akan berkorban sampai macam tu sekali.

kami kawan baik. dia seorang kawan yg sangat baik. selalu ade masa aku susah. selalu tolong aku even dia sendiri pon dalam keadaan yg x stabil. aku tak tahu ape yg ada kat aku sampai dia betul2 setia jadi kawan aku. sanggup berkorban untuk aku.

pernah sekali aku xde duit untuk lunch, elaun belum masuk untuk bulan tu, dia bagi aku RM10 then cakap " ko makan la, jangan sampai ko xde tenaga pulak nak belajar nanti, muka ko nampak sangat pucat kalau x makan, jelas sangat".
aku masa tu x fikir sgt pun. aku amik je duit tu. aku pelik, rasenye dia pun bukan jenis berduit sangat lagi2 hujung sem ni. lusanya, tetibe aku dengar dia pengsan, muka dia pucat sangat. doktor kata dia x cukup zat, lagi2 dia x makan. rupanya duit yg dia bg untuk aku tu duit last yg dia ada. aku rasa, kalau kawan2 yg lain xkan nk tolong sampai macam tu sekali.

student Universiti, standard sangat la jatuh2 cinta kan, aku pun x lari dari benda normal camtu. ade sorang laki ni, kacak sangat kat mata aku. aku suka type laki cmtu, cool, pandai, baik hati, suka tolong orang lain, x stylo sangat dan sporty. aku selalu ushar dia. kwn baik aku ni pun tau aku memang minat sangat kat lelaki ni. dia slalu cakap, lelaki yg aku minat tu pun mcm minat kat aku jugak. x sangka, x lama lepas tu, laki tu jadi kawan kitorg. dia slalu muncul dan tegur kitorang, mesra sangat. buat aku makin jatuh hati. then kadang2 dia blanje kitorg lunch kat cafe, dan tolong kitorg buat assigment. cuma ade satu keanehan, bile kwn baik aku ni selalu je tinggalkan kitorg berdua, pergi tandas la, beli makanan la, lepas tu muka laki tu akan jadi suram je. c'mon la, aku boleh perasan benda tu semua. aku ni bukan perempuan dalam cekerama, filem semua tu nk buat2 x perasan benda2 obvious cmni.

aku x boleh terima lagi. aku slow talk ngan lelaki tu. aku paksa dia bukak mulut ceritakan ape yg jadi. laki tu x sanggup nak tahan lagi, last2 dia story jugak.masa tu kitorang kat library tapi kawan baik aku ni tengah dengan classmate kitorang kat aras lain, discuss presentation. lelaki pujaan hati aku tu bgtau semua dari A sampai Z yg dia sebenarnye nk ushar kwn baik aku tu. kawan baik aku ni punya baik, dia tolak cinta lelaki tu dan cakap " saya takkan terima lelaki yg kawan saya minat" tapi lelaki ni x give up, dia try dekati kwn baik aku ni. dan dia tau yg aku minat kat dia. sebab tu kwn baik aku x terima lelaki ni, even aku tau, kwn aku tu pun sebenarnye ade perasaan jugak, mustahil dia x suka lelaki yg dah mcm Mr Perfect ni. cuma dia terlalu pentingkan perasaan aku dan abaikan perasaan sendiri. masa aku dengar cerita laki tu aku rasa mcm berdosa sangat. aku rasa macam aku ni perempuan jahat dalam filem2.
aku x boleh terima kalau benda ni berterusan, aku nk jugak berkorban untuk kawan yg paling aku sayang. aku xnak la orang yg aku sayang je selalu berkorban untuk aku.

aku pun telah membuat satu plan..............


2 comments:

  1. laaaaaaaa..mane ending die..ain..cepat sambung..huhuhuh

    ReplyDelete
  2. adoi aii....esaited lak ko ni...aku bukan ade minat sgt nk sambung..hahahaha

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa