Thursday, May 8

Jumaat & Encik RMC.

Assalammualaikum. Lama sudah tak update. 
Tiada pape yang menarik hari ni. Cuma..

Semalam Dira mintak resepi lemak cili api. Dah berjaya dia try walaupun kuah cair sikit katanya. Tapi tak apa la. Memula memang mcm tu. Lelame nanti improve. Confirm. 

Tadi Nadia datang lab. So berborak la lepak2 dengan Jiha. Jiha baru balik dari Kedah sambil bercuti kat Cameron Highland. Dia baru beli tanah dua lot. Murah seyh kat Kedah. Berbaloi gila. Besar pulak tu. Alhamdulillah. Rezeki keluarga agaknya. Bayar cash. Kentang tak kentang la kan.

Hari ni Khamis, maknanya memang ofis tutup jam 3.30 la. Aku dah berjoyah dengan Nadia & Jiha memang tak nampak jam dah, padahal nak pegi RMC hantar borang Declaration & Acceptance Letter. Skali lagha la pulak. Terkoncoh-koncoh aku pegi jam 2.50. Singgah pulak Pejabat Pos kat SUB. Punya lah susah nak cari parking padahal nak masukkan surat je. Haih. 

Sekali sampai la ke RMC jam 3.05. Aku dah nampak papan tanda 'CLOSE' tapi aku masuk jugak. Cuba nasib. :(
Lepas tu ade la abang hensem ni dia cakap dah tutup. Sob sob. Sedih sgt. 
So aku pun cakap la. "Ala.. nak hantar ni je encik.. ". Buat la muka kesian sikit. Lepas tu dia tenung kejap, dia tanya surat apa. Aku pun bagi la kat dia. Dia pun uruskan kejap. Yeay. Aku dengan selamber telah memotong que ramai orang yang dalam sesi menunggu angka giliran. :P

Sambil tu aku dapat ceramah free la. "Kaunter pukul 3 dah tutup dah dik." Aku pun memang taktau kaunter tutup pukul 3. "Eh bukan pejabat tutup pukul 3.30 ke?" Dia mesti pikir aku ni dah bape lame la belajar kat UTM ni. Dia pun jawab. "Pejabat yang tutup pukul 3.30. Kaunter tutup pukul 3." Sambil senyum. Haih. Cair. Cair. Muka memang bole tahan la. Tak perasan pulak kat RMC ade brader hensem. 

Lepas dia dah uruskan surat aku and bagi resit. Aku pun keluar. Kebetulan dia pun nak keluar jugak. Sekali dia hold kan pintu utk aku. ^_^ Gentle tak gentle lah kan. Haih. Makin kronik aku cair kat situ jugak. Tapi aku syak dia ni dah kawen, paling teruk pun mesti la dah ada girlfriend. Mesti dia treat pasangan very nice kan. Student pun dia layan lembut je. Haih haih. Dah la pemurah senyuman. Tengok dia senyum memang bole lapang kepala kejap. Ini bukan gatal ke apa. Ini serius okay. Kalau staff2 UTM macam ni semua, mau aku rasa tak ada masalah la berurusan dengan mana2 pejabat. :) 

Sekian. XOXO. 

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa